2 cărți de fantezie superbe pe care trebuie să le citești ca student

În facultate, se studiază romanele care au schimbat generații. Nu toate sunt chiar plăcute publicului modern. Însă, în cămin, există cu totul alte liste de lecturi. Dezvoltare personală, Elon Musk, cărți de rețete și cărți despre spirite, toate sunt pe placul studenților. De aceea, vă întreb: 2 cărți de fantezie superbe pe care trebuie să le citești ca student?

După o experiență personală plăcută, am decis să vă recenzez Remember și Bufnița Oarbă. Nu știu de ce, dar cursul despre Decadentismul Literar m-a fascinat. Însă, cum Liturghia Neagră nu a fost ușor de găsit și proza eminesciană a fost un pic prea accesibile, am ales doar două texte care m-au fascinat și pe locul unu este Remember.

O carte modernă are uneori un stil mai greoi. Ele sunt încărcate de mistere fascinante, sensuri și forme noi. Toate poveștile ne pot ajuta să ne îmbogățim spiritual. De fapt, adevărata avere a unui om este dată de experiențele trăite pe parcursul vieții. De aceea, cărțile sunt utile- ne ajută să visăm.

În principal, cartea modernă este un experiment. Deseori, în Structura Liricii Moderne, Hugo Friedrich ne avertizează că scriitorii moderniști vor să uimească publicul prin esențe tari în sticluțe mici – forme șocante. De aceea, sunt uneori mai interesanți pentru anumiți cititori ca studenții la arte. Acest lucru este bun- să creezi imagini din texte- chiar îl apreciez mult.

Să începem recenzarea!

Remember

Remember

Remember– Mateiu Caragiale

Anul apariției: 2013 (ediția mea)

Limbă: Română

Număr de pagini: cam 50 de pagini/ în funcție de ediție

#Etichete: Un narator care nu se recomandă se întoarce în Berlinul natal, după o boală lungă, în jurul anilor 1900, povești superbe create din sugestii

După o lungă boală petrecută la București, naratorul nostru se întoarce la Berlin. Însă, Berlinul ziua este sufocat de căldură, iar el alege să se plimbe la apus într-un parc. Acolo îl întâlnește pe Aubery de Vere- un conte, Dandy, cum erau toți conții tineri- pasionat de călătorii și haine superbe (există chiar și o descriere în care naratorul spune că Aubery este gătit ca o femeie, face parte din zvăpăiații conți englezi.). Relația celor doi se dezvoltă până la dispariția misterioasă a contelui. De ce a dispărut?

Berlinul ni se înfățișează prin superbe peisaje nocturne. Cafenele, petrecerile ar mai putea să ne amintească de atmosfera acelor ani. Însă, acțiunea din nuvelă este sugerată. Nu există ample pasaje narative, ci o contemplație continuă.

Recomandarea mea: Citiți pe întuneric! Ziua, atmosfera creată de nuvelă este stricată de zgomot și lumină. Îmi amintesc că am citit-o la 3 dimineața și am recitit-o pentru curs la 15, în sesiune. Nu e același sentiment.

Întunericul și somnul au fost des legate de visele de noapte. Uneori suntem capabili să generăm vise prin dorințele noastre. Deci, nu ar strica să citim o carte bună înainte de culcare. Ne ajută să adormim și poate vom intra în atmosfera cărții.

Nu știm multe despre Aubery de Vere. Nici nu vom afla din carte. Sunt doar detalii care au fost omise pentru a ne lăsa să interpretăm noi ceea ce nu se spune. Acest lucru m-a fascinat în legătură cu nuvela- pot să îl creez pe Aubery de Vere cum vreau eu. El nu are o descriere puternic conturată, detaliile sunt comparații. Nu suntem siguri că era tânăr, avea mustață și 1,80 m.

Arabia

Ce spun site-urile de vânzare despre Remember?

„Şapte ani, o poveste, o întâmplare ciudată sau poate doar un vis… Se-ntâmplă la Berlin în 1907. Se leagă o prietenie stranie iar de aici, o mulţime de întrebări se ivesc. Despre prietenul meu. Şi totuşi hotărăsc să nu ştiu nimic despre el. Amintirea lui îmi rămâne proaspătă în minte, fascinantă, frumoasă şi totodată ireală. Dacă Aubrey de Vere se va identifica cu existenţa mea dintr-o anumită perioadă voi hotărî eu, personajul principal.“

( sursă Humanitas)

Bufniță oarbă

Bufnița Oarbă – Sadegh Hedayat

Anul apariției: 2015

Traducerea mea: Gheorghe Iorga

Număr de pagini: 200

#Etichete: Arabia, Nopți arăbești, mister,superbe descrieri ale morții

Arabia este un spațiu în care demonii se plimbă printre oameni. Locul în care se desfășoară acțiunea este cumva la granița dintre viață și moarte. Naratorul este capabil să rememoreze momente cheie din viața lui. Însă, ne oferă imagini fugitive, neclare, care ne vor ține în suspans.

Cum putem știi că: ceea ce ne privește este trecutul și nu un vis de moarte? Incertitudinea domnește în această carte modernă, dar nu este deranjantă. Naratorul însă seamănă cu un detectiv al lui Ranpo Endogawa ( pe care promit să-l recenzez cândva) care leagă piesele unui puzzle.

Arabia fiind un spațiu pe care toți îl visăm ca exotic, visul autorului se lovește de imaginația noastră. Deseori, colegele îmi spuneau că ele văd Arabia ca pe o stațiune din Egipt. Uitându-mă la poze, locul acela arăta foarte bine. Piramidele și muzeele, toate aceste rămășițe de trecut ascund prezentul trist- zona aceea este săracă.

Dacă ar fi să vă recomand ceva, aș spune că: Arabia și Egiptul nu sunt unul și același. Ambele zone au locuri superbe și un pic de trecut comun, dar sunt diferite. Pentru această carte, ai nevoie de 1001 de nopți.

Cartea este o poveste plină de mister și miracole, dar tristețea este nota în care este scrisă.

Ce spun site-urile de vânzare despre carte?

Considerata cea mai importanta opera a literaturii iraniene moderne, Bufnita oarba este o metafora a degradarii spiritului. Un adevarat panoptic de imagini suprarealiste, capodopera lui Sadegh Hedayat descrie in cele mai mici amanunte disperarea impinsa dincolo de limite a unui tinar care si-a pierdut iubita misterioasa. Pe masura ce personajul aluneca treptat in nebunie, cititorul devine prizonierul viziunii sumbre a scriitorului asupra conditiei umane.
 „Privea fara sa vada, un suris extatic si inconstient Ii inghetase pe buze, ca si cum S-ar fi gindit la cineva absent. Prin lucarna, I-am vazut atunci ochii teribili si fermecatori, plini parca de un repros amar, ochi tulburatori, mirati, amenintatori si promitatori totodata. Scinteia vietii mele se pierdu in profunzimea acestor pupile stralucitoare, cu expresie misterioasa. Fata era chiar in fata mea, dar nu parea sa acorde vreo atentie la nimic din ce se petrecea in preajma Ei… ”

(sursă Cărturești)

Concluzie

Nuvelele și romanele ce aparțin cărților moderne sunt fascinante prin formele și ideile prezentate. Sper că vă place să citiți nuvele, pentru că ambalajele mici necesită mai multă muncă din partea autorului. Însă, nu uitați nici de romane.

Vă las cu articolul precedent și vă invit la o provocare:

Scrieți o listă cu trei nuvele șocante și poate îi dați Share pe grupul nostru de Facebook, Cartea Nouă.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *