2 cărți diferite despre lumi blestemate pentru scriitori noi

2 cărți diferite despre lumi blestemate pentru scriitori noi

Seriile cu blesteme sunt ceva inedit. Însă, cărțile despre cărți blestemate sunt rare. Fie că ești un fan al fanteziei sau doar un adorator de mituri, aceste mituri moderne te vor face să zâmbești. Îți propun 2 cărți diferite despre cărți blestemate pentru scriitori noi. Acestea nu vin la pachet cu blestemul, ci cu o viziune modernă asupra miturilor vechi.

Da, cărțile sunt cât se poate de moderne. Nu, ele nu pun problema miturilor străvechi. De fapt, împrumută numele acelea pentru a crea personaje noi. Nu o să-l vedeți pe Zeus ca pe un absolut, dar nici detaliile legendei nu vor fi cu totul ficționale. De aceea, vă propun această aventură ca să vedeți modele de reinventare a mitului.

Cum ador miturile și filmele, am ales o serie de cărți cu Percy Jackson care a fost și ecranizată. Am văzut doar un film din serie și nu mi-a plăcut din cauza efectelor speciale. Poate vouă o să vă placă, redă bine cartea. Dacă nu te deranjează efectul de calculator.

Haideți să începem articolul!

percy

Percy Jackson and The Olympians

Cartea în engleză redă aventurile unui adolescent aproape normal, Percy Jackson, care descoperă că tatăl lui este un zeu al Olimpului. Din mers la școală și stat cu prietenii, viața lui devine o aventură în care are de înfruntat răul pentru a se salva pe el și lumea înconjurătoare. Olimp, America, ce mai contează fundalul?

Cărți ca astea nu vei găsi prea des. În loc să creeze o mitologie proprie, autorul pornește de la una existentă (mitologia greacă) și creează ceva nou. Tehnica prin care face asta se bazează pe umanizarea personajelor. Practic, zeii sunt scoși din context. Apoi, sunt introduși în situații aparte în care au reacții umane.

Personal, cred că umanizarea personajelor divine e o idee bună. Limitele sunt cele care adaugă consistență poveștii. Ce am face dacă personajul nostru ar putea face orice? Ne-am plictisi. Conflictul este punctul central al oricărei povestiri. El nu poate fi redat decât în antiteză cu o convingere personală.

Însă, seria Percy Jackson este ușor prea simplă. Mi-a plăcut Harry Potter, dar primele cărți seamănă cu acestea. Sunt pentru copii și scrise într-o manieră un pic prea simplă. Pe când Harry crește și începe să aibă sentimente contradictorii, Percy pare că nu se schimbă prea mult.

Vă las o recenzie alternativă pentru volumul I:

Volumul prezintă aventurile lui Percy, un puşti de doisprezece ani care descoperă că este semizeu, fiind fiul unei muritoare şi al zeului Poseidon. Ştim că tinerii cititori nu sunt foarte atraşi de poveştile mitologiei clasice, considerând că acest tip de lectură este dificilă şi lipsită de conexiuni cu societatea din zilele noastre. Dar cartea lui Rick Riordan contracarează aceste neajunsuri, fiind un excelent îndrumar mitologic, plin de aventură şi pe gustul copiilor cu vârsta cuprinsă între 10 şi 15 ani. Rick Riordan reuşeste, cu multă abilitate, să plaseze istorisirile din cărţile lui Homer într-un context actual, folosindu-se de umor şi reconstruind aventurile clasice într-un ritm alert, ce ţine cititorul cu sufletul la gură.

(sursă editura Arthur)
n. p

N. P

Kazami iubita adolescentă a unui traducător merge împreună cu el la o petrecere ca să îi vadă pe copiii unui client de-al iubitului ei. Straniu, toți cei care l-au tradus pe acest scriitor s-au sinucis. Shoji, iubitul lui Kazami, nu face excepție. Prinsă în cele 98 de povestiri, fata dă sens morții iubitului ei și elucidează misterul din jurul familiei scriitorului acelor povestiri.

Cartea nu conține un blestem propriu-zis, ci un mit inserat de autor pentru ca noi, scriitori noi, să vedem dincolo de text. De fapt, acțiunea nu se petrece în povestire. De aceea, sunt inserate puține detalii despre trecut. Autorul intenționând să sporească suspansul prin amânare. Practic, în carte nu se petrece nimic special.

Însă, noi devenim detectivi ai textului. Pentru mine, există două extreme: ori acțiune multă și bine realizată ori cărți cu puțină acțiune care ne transformă în detectivi. Un fan al fanteziei va găsi cartea plictisitoare. Mai ales că detaliile importante sunt ascunse în descrieri banale ca o vizită în parc sau apartamentele personajelor.

Vă las o descriere alternativă:

Banana Yoshimoto’s warm, witty, and heartfelt depictions of the lives of young Japanese have earned her international acclaim and best-seller status, as well as a place among the best of contemporary Japanese literature. In N.P., a celebrated Japanese writer has committed suicide, leaving behind a collection of stories written in English, entitled N.P. But the book may never be published in his native Japan: each translator who takes up the ninety-eighth story chooses death too—including Kazami’s boyfriend, Shoji. Haunted by Shoji’s death, Kazami discovers the truth behind the ninety-eighth story—and comes to believe that “everything that had happened was shockingly beautiful, enough to make you crazy.” Banana Yoshimoto’s language sweeps the reader immediately into the streets of Tokyo, with her uncanny ability to merge the echoes of Japanese traditional literature with a contemporary plot. N.P. is essential reading, a stunningly simple tale of youthful desires and obsessions.

( sursă Emag)

Concluzie

Există două moduri de a aborda un mit. Primul se referă la crearea lui pe un material deja existent (ca în seria cu Percy Jackson). Al doilea presupune configurarea unui univers plin de simboluri (ca în N.P). Ambele sunt valoroase pentru scriitorii noi care se pot juca, dând sens unui univers fără limite. Eu v-am prezentat două idei: umanizarea zeilor și mitizarea banalului.

Sper că ambele serii vă vor ajuta să scrieți mai bine. Fiecare membru al unui grup de scriitori noi cunoaște știe deja că munca în echipă ne face scriitori mai buni.Eu vă las și un articol anterior. Voi ce tehnici cunoașteți? Ce scriitori favoriți le folosesc?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *