3 idei pentru ați ajuta copilul să facă mai bine texte pentru Limba Română

Vine școala și odată cu ea nelipsitele teme la limba română. Ca frate este complicat să faci temele cu fratele sau sora mai mică. De aceea, putem analiza câteva metode care să-l ajute pe copil să scrie mai bine compunerile, deci ele nu vor trebui transcrise. Astfel, veți economisi timp și hârtie. Există mai multe de 3 idei pentru ați ajuta copilul să facă mai bine texte pentru Limba Română. însă nu toate se pliază tuturor.

Regula de aur este personalizarea. Dacă ceva nu merge pentru tine, fă-o diferit! Oamenii nu sunt la fel, nici un copil nu e ca altul. Deci, nici o metodă nu este infailibilă. Compunerile, textele argumentative sau descriptive se pot scrie ușor și fără stres. Ești însă dispus să sacrifici 30 de minute căutând metode de ați ușura viața?

Ideea mea nu este nouă, dar este prima dată când se încearcă adaptarea ei pentru copii. Haideți să vedem!

1. Găsește un loc neutru

Masa și scaunul sunt instrumente de tortură pentru copii de vârstă mică. Între 3-10 ani nu vei avea prea mare succes așa. Când îi pui pe scaun, ei își amintesc de plictiseala orelor lungi de școală. Să fin sinceri, școala la noi e o corvoadă din cauza sistemului greoi. Pentru orice scriitor nou este important să găsească un loc bun pentru scris.

Copiii mici rețin mai bine informația, dar abilitatea lor de concentrare trebuie exersată. În medie, un copil se concentrează bine cam 15-25 de minute. De aceea, este important să încercăm să combinăm jocul și munca.

Pixurile colorate, bilețelele lipicioase și tableta grafică pot să îi ajute să se concentreze oriunde. Ideea e că temele nu ar trebui văzute ca o pedeapsă.

2. Jucați jocuri didactice

Ok, ai reușit să-l pui la masă. Însă, nu vrea să scrie direct spunând că nu înțelege. Copiii mai mici sunt artiști ai trasului de timp. Fie că merg la baie din 5 în 5 minute sau beau tone de apă. În cadrul activităților cu voluntarii pe care le-am făcut existau jocuri creative. Un joc poate sparge gheața. Ca scriitori noi putem găsi multe jocuri adaptate temei la Română:

Uite câteva idei:

  • Storymaping
  • Storyboard
  • Metoda fulgului de nea

Cam acestea sunt bazate pe o metodă didactică nouă, Brainstorming. Ideea este că îți acorzi timp să generezi idei, accepți toate variantele și apoi le diseci. Astfel, încurajezi gândirea creativă. Uite o idee de pe un site:

Veți fi ghicit, acest creativ metoda se bazează pe desen. Dar odihna sigură, nu este nevoie să fii un artist care să-l folosească: schițele trebuie, dimpotrivă, cât mai simple și de bază.Interesul este că reprezentările vizuale au puterea de a stimula Imaginația încă mai mult decât cuvintele (vorbit sau scrise).

Ce mai este mai mult, un desen vă poate permite să exprimați un concept pe care nu ajungeți la punerea cuvintelor.Se compune din construirea unui tip de copac în care: subiectul principal este la centru, Ideile legate de subiect sunt ramurile și sub-ramurile conectate la subiect. Acest instrument de vizualizare, un priori destul de simplu, este de fapt foarte util pentru ”

cart Aproply „idei și înțelegeți mai bine locul pe care îl ocupă.Există instrumente foarte bune pentru a crea hărți de minte online

(sursă lvmedia)

3. Învățați metode de rezolvare

Ideea temelor este să dezvolte anumite abilități. De aceea este bine să nu încercați să terminați tema, ci să deprindeți abilități. Este bine să ai o idee și timp când începeți temele. Dacă totul este distractiv, copilul va ajunge să înțeleagă că temele sunt în folosul lui. Nu vă gândiți că acest lucru este ușor, copii până la adolescență nu au dezvoltată motivația intrinsecă.

Ok, ca să stimulați creativitatea tot la jocuri trebuie să apelați. Jocuri, o pauză la 15 minute și multă răbdare. Uitați câteva sugestii de metode care să vă ajute.

bate din picior când citește ceva? Se tot joacă cu pixul cât face calcule în minte? Nu este neapărat un lucru rău! Comportamentele repetitive în timpul studiului sunt moduri de a auto-regla atenția, atunci când aceata “nu cooperează”. Există dovezi că ar fi de folos în special în cazul copiilor care suferă de ADHD. Cât timp mișcarea nu îi deranjează pe cei din jur, copilul rămâne așezat și lucrează la sarcină, nu este cazul să îi atrageți atenția. Dacă observați însă că activitatea motorie este mai complexă și atenția este în altă parte,

vorbitul către sine, în timpul sarcinii. Încurajează copilul să își exerseze acest dialog cu sine (care ulterior va deveni interior) încă de la vârstă mică, prin repetarea cu voce tare a instrucțiunilor jocurilor sau secvențelor motorii: “Mai întâi dau cu zarul, apoi mișc pionul, apoi trag un cartonaș..”.este probabil timpul pentru o pauză.

(sursă Psihipedi)
Concluzie

Un copil este drăguț, dar dificil. Ca soră, verișoară sau mamă este inutil să apelezi la gândirea de adult. Fii creativ! Joacă-te în loc să treci printr-un șir lung de ore inutil folosite. Până la urmă, temele sunt în folosul copilului, dar ce poți face cu cineva care nu are motivație intrinsecă? Nu este un deficit, ci o etapă a creșterii.

Motivația este legată de dezvoltare. Noi trebuie să o dezvoltăm în ei. Jocurile, pauzele și anumite libertăți pot face timpul temelor mai plăcut. Pe lângă jocurile prezentate de mine există sute de alte propuneri. Începutul școlii vine la rândul lui cu stres. Deci, să fim îngăduitori, un copil nu este idealul.

Avem și alte articole pentru voi. Iar dacă vreți să comunicați cu noi, ne vedem și pe Facebook.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *