Cea mai bună carte nouă pentru începutul școlii( plus o recenzie sinceră la manualul Art de română)

Începutul școlii este un moment important în viața oricărui copil. Însă, părinții și profesorii noi se trezesc prinși în spirala imensă a manualelor și cărților auxiliare necesare începutului vieții școlare. În cadrul modului psihopedagogic, nouă ne sunt prezentate mai multe tipuri de cărți utile în pregătirea elevilor. Cum anul viitor voi fi în situația de a alege auxiliare singură, am început să scriu această serie de articole. Practic, vom recenza cărți școlare. Până acum, vă prezint doar Cea mai bună carte nouă pentru începutul școlii( plus o recenzie sinceră la manualul Art de română).

Una dintre cărți este pentru a ghida părintele. A doua fiind destinată elevului. Evident, vorbim despre limba română, nu despre engleză sau științe exacte. Nu vreau să intru în aria de expertiză a altcuiva. Deci, la final vom avea cu toții o idee nou.

Cum cartea nouă se scrie în fiecare zi, multe edituri publică doar de dragul de a publica. Așa că să vedem ce e nou la editura Litera Publishing House, ca mai apoi, din secțiunea Romanian Language să trecem la analiza manualului digital art română clasa a cincea de la Art.

Să începem recenzarea!

montesorii

Metoda Montessori pentru părinți- Cum să crești copii independenți și fericiți (ed Litera Publishing House)

Cartea de față este un ghid complet pentru părinții care vor să asigure o dezvoltare normală pentru copii lor. Maria Montessori este o specialistă în educație pe ale cărei lucrări se bazează unele școlii alternative din România. Scopul acestei cărți este să sublinieze aspecte importante ale dezvoltării copiilor de vârstă preșcolară și școlară. Ea propune un fel de educație prin care copilul este încurajat să descopere.

Metoda ei s-a dovedit eficientă pentru majoritatea copiilor. De aceea, multe școli private au adoptat-o și au format un sistem alternativ de educație, unul mai prietenos cu elevul. În locul manualelor și prelegerilor, copii sunt încurajați să gândească liber și critic. Practic, Montessori încurajează educația liberală, în care părintele și profesorul acordă elevului dreptul de a simți liber și a se exprima.

Dezavantajul acestei metode este legat de imposibilitatea generalizării. Nu toți elevi își permit să urmeze o școală privată. Nici toți părinții nu cunosc metodele mai democratice de creștere a copiilor. Uneori, metodele Mariei Montessori sunt ușor criticate. Însă, nu există o metodă infailibilă și nici o lume perfectă. Deci, metodele Montessori fac obiectul unor cărți noi citite de prea puțini.

Vă las link către carte și vă ofer un extras din recenzia făcută de Litera Publishing House:

Metoda Montessori reprezintă un adevărat stil de viață și o formă de predare care încearcă să respecte ritmul de învățare al fiecărui copil. Cu o viziune bazată pe dezvoltarea integrală a ființei umane încă din momentul nașterii, această metodă folosită în lumea întreagă de peste 100 de ani și în spiritul căreia au fost educate personalități precum Barack Obama, membrii familiei regale britanice, Gabriel García Márquez, fondatorii Google Sergey Brin şi Larry Page ajută la formarea unor copii autonomi, independenți, responsabili și capabili de a gândi singuri.
Autoarea ne arată că, mai mult decât a ne trimite copiii la o școală Montessori, merită să integrăm această filosofie în modul nostru de creștere a copiilor și în stilul nostru de viață, iar acest lucru poate fi făcut mai simplu decât am crede, prin mici schimbări introduse încetul cu încetul. Chiar dacă este posibil să nu vedem rezultate de pe o zi pe alta, cu timpul, vom simți că efortul a meritat și că învățăturile din această carte sunt un adevărat cadou pentru copiii noștri și pentru viitorul lor.

( sursă Litera– preț 17 lei)
art

Manual de Limba și Literatura Română clasa a cincea editura Art

Manualul Art pentru clasa a 5-a este disponibil gratuit, digital. Ele cuprinde lecții, exerciții și idei de proiecte pentru elevi. Avertizare: Este unul din manualele recunoscute oficial de Ministerul Educației, deci se folosește la clasă. Din punctul acesta de vedere, faptul că este gratuit pe internet este un avantaj al elevilor. Un manual școlar, recunoscut de minister ar trebui să fie mereu gratuit.

Conținutul este simplu redat. Spre deosebire de celelalte manuale pe care le-am încercat, acesta este intuitiv. Practic, folosește exerciții pentru a definii concepte. Idea de a insera pașii pe care un elev trebuie să îi urmeze înainte de ai defini un concept este bine venită. În plus, față de gramaticile vechi pe care majoritatea am lucrat, noua gramatică seamănă mai mult cu modelul anglo-saxon. Mă deranjează acest lucru, mai ales că limba noastră este romanică și are anumite legi după care se guvernează.

Dezavantajul acestui manual este constituit de lungimea lecțiilor. E clar că în 50 de minute, poți parcurge mai multe lecții, dar oare copii învață așa repede? Da și nu prea. Pe lângă acest manual, profesorul trebuie să vină cu exerciții și proiecte pentru aprofundare. Acest lucru nu era valabil pentru manualele vechi, dar e bun. Însă, părinții vor trebui să scoată din buzunar banii pentru o carte de exerciții. De aceea, am trecut aspectul la dezavantaje.

Poate un profesor tânăr, cu entuziasmul începutului va găsi o cale să îi scutească pe părinți de cheltuiala suplimentară pentru o culegere. Sper sincer că asta se va petrece și pentru voi.

Vă las un link către ediția gratuită a manualului (aici) și o recenzie alternativă. Cu cât mai multe păreri, cu atât mai bine:

Manualul scolar a fost declarat castigator de Centrul National de Evaluare si Examinare si a fost realizat in conformitate cu Programa scolara pentru Limba si literatura romana, clasa a V-a, aprobata prin OM nr. 3393/28.02.2017. Manualul scolar a fost aprobat de Ministerul Educatiei Nationale prin Ordinul de ministru nr. 5267/03.10.2017..

(sursă Emag)

Concluzie

Metoda Montessori și educația alternativă ar ajuta copiii să se dezvolte mai bine. Însă, dezavantajele sunt legate de costul ridicat al acestor școli alternative. Acasă putem să ne încurajăm copilul să se dezvolte, chiar dacă îl ducem la o școală publică. Educația noastră este ceea ce îi transmitem copilului și generațiilor următoare. De aceea, citiți înainte de decideți, dacă venirea pe lume a unui copil este oportună. Manualele școlare de la Art sunt bune și intuitive, dar nu suficiente pentru a asigura un nivel de înțelegere colectiv ridicat. De aceea, ele trebuie suplinite prin metode moderne.

Noi profesorii noi suntem entuziasmați și dorim schimbarea. Totuși, ce faci cu profesorii care se apropie de pensie? Poate reducerea vârstei de pensionare a cadrelor didactice ar fi o ideee bună. După ce moare entuziasmul, piere și dorința de îmbunătățire. Acest lucru este sfârșitul pentru orice progres. Sper ca seria mea de articole să vă fie utilă. Vă las și alte lecturi recenzate. majoritatea articolelor precedente îi vizează pe cititorii adulți sau tineri. Însă, luna asta voi discuta și aspecte care țin de copii.

2 thoughts on “Cea mai bună carte nouă pentru începutul școlii( plus o recenzie sinceră la manualul Art de română)”

1. Destul de interesant articolul …. Recomand sa precizezi si sugesti de imbunatatire la astfel de manuale…