Cum să facem manualul de limba română interactiv pentru părinți și copil?

Cum să facem un manual de limba română bun pentru părinți și copil? Cred că ne amintim cu toții manualele acelea lungi și greoaie de la Humanitas. Manualul de limba română îi sperie pe copii, părinți și profesorii începători. De aceea, când încă mai am un an de modul psihopedagogic vă propun câteva idei să facem manualul mai ușor de folosit pentru toți.

Manualul Art pentru clasa a 5-a este cel despre care vom discuta la categoria cartea nouă. El este o carte nouă (a apărut cu mai puțin de 5 ani în urmă). Însă, are câteva probleme pe care le-am punctat și într-un articol anterior (aici). Ne amintim cu toții manualele acelea din 2000 până în 2010 care aveau preponderent scris și texte vechi.

Ei bine, nici acelea nu erau complete. Majoritatea profesorilor de la modul predau tehnici noi, dar folosesc în continuare expozeul ca metodă dominantă. Dacă adăugăm acest lucru unui manual scurt și expeditiv, ne vom trezi cu multe probleme. Lecțiile din manual Art pentru clasa a 5-a conțin idei de la care se poate porni într-o lecție. Deci, profesorul trebuie să vină cu alte activități ca să suplinească lecțiile mult prea scurte.

Știind că la un liceu privat manualul este doar un suport. Copiii de acolo primesc alte resurse, de ce să nu facem și noi, acasă asta pentru noi și copil?

Hai să vedem câteva metode să facem manualul mai interesant pentru părinți și copil!

manual

Completați informația din alte surse

Manualul Art de clasa a 5-a oferă în parte introductivă conținuturile pe care se ghidează. Intrăm la lecții și vedem că apar acele conținuturi la o rubrică de repere. Ok, dar deși ușor explicate, este oare suficient pentru un copil care e neatent? Nu prea cred.

O metodă eficientă să facem manualul util, adică să își atingă scopul, este să îl încurajăm pe copil să caute singur răspunsuri. Ce ar fi ca părinții să schimbe locul când fac temele? Am auzit o poveste a unei mame care făcea asta. Având o singură fetiță, femeia își cumpărase caiet și scria tema odată cu fetița ei. Mai mult, o ruga pe fetiță să îi explice ca o profesoară de ce a făcut tema așa.

Exemplul ăsta mi s-a părut drăguț. Mama cumpăra des de la librăria de lângă mine cărți și materiale pentru copilul ei. Cam asta e partea grea. Materialele de completare a manualului sunt multe, dar nu toți avem timp. Frații și verii mai mici ne reped des cu întrebarea: Nu îmi faci tu tema?

Dacă aveți timp, materialele auxiliare sunt o idee bună. Dacă nu, căutați pe cineva care are timp. Un afterschool costă. Meditațiile nu le încurajez. Ideea nu este că nu învață, ci că nu are formată o motivație pentru a învăța. Alți copii care scriu temele împreună ar ajuta..

Uitați ce spune și acest blog:

Elevii care merg la meditaţii nu mai au plăcerea de a învăţa individual. Ei învaţă doar ceea ce le dă profesorul de la meditaţie şi profesorul de la clasă. Şi atât. Nimic mai mult. De asemenea la meditaţii se fac exerciţii asemănatoare cu cele date la examene.Astfel, elevii nu mai au motive să înveţe singuri, să se documenteze din alte surse, să caute informaţii în plus, sa lucreze singuri mai multe tipuri de exerciţii.Este mai simplu să primească totul deagata.Sau cum spunea bunica : „ Mură în gură că-i mai uşor”.

(sursă mathsmoreeassy)

Faceți activități creative

Manualul Art nu are prea multe activități creative. Compunerile și textele fără formă pot ajuta, dar nu sunt suficient. Doar ca idee, pentru atunci când lucram planuri de lecție, am descoperit că există multe activități drăguțe de integrat manualului.

De la un banal joc de schimbat scaune sau unul de completat propoziții, aceste activități relaxează. Plus, când ești cu ei în online, ei se vor plictisi repede de ecran. Poate ceva interactiv (aveam câteva platforme, dar numai cu contul facultății mă pot loga) ar stimula atenția.

Cred că v-am mai spus și într-un articol anterior, copiii nu se concentrează 50 de minute. Pauzele dese te pot ajuta. Însă, nu o pauză de ieșit afară, ci activități intercalate.

Îți dau doar o idee și sursa:

Copiii sunt asezati in cerc, cu fata spre interiorul cercului. Cadrul didactic este in centrul cercului, avand pregatite intrebarile sau problemele pe care copiii participanti urmeaza sa le rezolve. Primul copil iese din cerc si se asaza in fata unui alt copil. Cei doi trebuie sa raspunda la intrebarea profesorului in cel mai scurt timp posibil. Copilul care a raspuns corect primul se muta in fata urmatorului copil din cerc, urmand sa „calatoreasca in jurul lumii” pana cand raspunde gresit la o intrebare. Daca niciun copil nu raspunde corect, sunt alesi alti doi copii care sa participe la joc. Daca unul dintre cei doi copii raspunde gresit, al doilea copil primeste cinci secunde pentru a da un raspuns corect. Doar cei doi copii pot raspunde la intrebare, daca alti elevi ofera raspunsul cand nu este randul lor, sunt scosi din joc.

(sursă suntpărinte.ro)
manual art

Concluzie

Manualul poate fi suplimentat în multe feluri gratuite. Îți trebuie doar timp și internet. Cum ne referim la o carte nouă și un copil mic, cred că este de înțeles că există și alte metode. Idei ar fi, dar ne dorim să rupem din timpul nostru pentru a face ceva drăguț și posibil dezastruos? Ei bine, acele idei prezentate pot să îți întoarcă pe dos casa.

Vărul meu a fost parțial receptiv când am testat pe el, dar îi plăcea mai mult să se joace decât să scrie ceva în caiet. Find mic și plictisit după școală e cam greu să obții răspuns rapid. Însă, dacă perseverăm și mai renunțăm la tema pentru acasă, vom reuși. Poate le va plăcea să descopere. Poate școala nu va mai fi așa plictisitoare.

Ei bine, sper să înceapă anul cu bine și să auzim numai lucruri bune.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *